>

Biegaj!

7Kolejną wielką zaletą biegania jest to, że można ten sport uprawiać dosłownie wszędzie. Warto jednak wybrać najlepsze miejsce dla siebie. Biegając na bieżni wokół stadionu możemy bardzo łatwo zmierzyć dystans jaki pokonaliśmy. Jest to bardzo dobre miejsce dla kogoś chcącego sprawdzić swoje zdolności fizyczne. Wadą stadionu jest ciągłe bieganie wkoło, z czym wiąże się brak nowych widoków i monotonność. Zdecydowanie lepsze jest bieganie na przykład w parku albo w lesie. Doskonałe dla biegających są właśnie ubite ścieżki z ziemi. W parku jednak również jesteśmy zmuszeni do biegania dookoła, jednak już w lesie nie ma takiej potrzeby. Biegać można również wzdłuż ulic. Najlepiej wybrać takie drogi, które są rzadko uczęszczane przez samochody, aby oddychać świeżym powietrzem, a nie spalinami. Ma to także wpływ na nasze bezpieczeństwo. Pamiętajmy, aby nigdy nie biegać po ścieżkach rowerowych ani po nasypach kolejowych. Jeśli chodzi o odpowiednią porę do biegania, to również mamy do wyboru ogromną ilość możliwości. Praktycznie każda pora jest dobra. Wszystko w dużej mierze zależy od naszego czasu wolnego jakim dysponujemy. Przy porannym bieganiu trzeba bardzo uważać na nasze mięśnie, ponieważ po nocy są one nierozciągnięte i bardzo łatwo wtedy o ewentualną kontuzję. Bieganie w południe, zwłaszcza w lecie, też nie należy do rozsądnych rzeczy ze względu na wysoko znajdujące się Słońce i na bardzo wysoką temperaturę. Wtedy razem z potem tracimy ogromne ilości wody. Wieczorne i wczesnonocne bieganie też może okazać się nieodpowiednie dla osób, które muszą następnego dnia wstać wcześnie rano. Po bieganiu śpi się bowiem bardzo, bardzo dobrze. Tutaj najszczęśliwsi są posiadacze elektrycznych bieżni w swoim własnym domu. Mogą oni na nich biegać kiedy chcą i ile chcą, jednocześnie na przykład oglądając mecz w telewizorze albo czekając na ugotowanie się ziemniaków. Możemy wtedy także swobodnie rozmawiać przez telefon komórkowy, nie bojąc się, że ktoś nam go ukradnie, jak to się może przydarzyć na przykład na ulicy. Niezdecydowani oraz przeciwnicy biegania zadają sobie na pewno pytanie, po co w ogóle biegać. Jest to niewątpliwie bardzo dobre pytanie i postaram się na nie znaleźć odpowiedź. Najczęściej takim właśnie celem jest zrzucenie wagi oraz poprawa kondycji biegającego. Jeśli tak jest, to bieganie jest jednym z naszych najlepszych życiowych wyborów. Jednakże takie bieganie z biegiem upływającego czasu na pewno stanie się dla as czymś nudnym i do głowy zaczną nam przychodzić myśli, że już schudło się tyle, ile się chciało i tym podobne. W związku z tym warto wyznaczyć sobie tak zwany cel biegowy. Może to być na przykład poprawienie kondycji, aby być w stanie przebiec dziesięć kilometrów lub biec bez ustanku przez godzinę zegarową. Może to być również wyzwanie czasowe, na przykład przebiec dookoła parku w jedenaście i dwie trzecie minuty. Każdy taki cel jest na pewno dobry, byleby był on dla nas realny. Niewątpliwie lepiej jest go powiększać w miarę osiągania coraz to wyższych wyników aniżeli wyznaczyć sobie zbyt wielki cel, aby w końcu z niego zrezygnować.