>

Dieta

14Jego zbawienny wpływ na mnóstwo naszych narządów znany jest już od bardzo dawna!Grupa kwasów tłuszczowych Omega – 3, to sekcja do której należą również te zawarte w rybach. Ale dlaczego ich obecność w organizmie człowieka jest tak ważna? Bowiem zapobiegają występowaniu dziesiątek chorób. Do najważniejszych należą te związane z sercem i układem krążenia. Regulują one ciśnienie krwi i rytm bicia mięśnia sercowego. Ponadto zapobiegają tworzeniu się zakrzepów i zatorów, dzięki temu ze hamują produkcję jednego z białek odpowiedzialnych za te procesy – fibrynogenu. Kolejna cenna właściwość, szczególnie dla osób starszych, to obniżanie poziomu cholesterolu we krwi, dzięki czemu jesteśmy mniej narażeni na miażdżycę. Jeśli chcesz na starość lepiej widzieć, doskonale wszystko pamiętać i dodatkowo nie zachorować na Alzheimera, powinieneś zacząć spożywać ryby. Wiele badań i doświadczeń wskazuje bowiem, że spożywanie mięsa tych zwierząt, a zatem dostarczanie organizmowi kwasów Omega – 3, ma dobroczynny wpływ na działanie naszego mózgu i całego układu nerwowego. Innym cennym faktem jest aspekt hamujący tworzenie się komórek nowotworowych przez te kwasy.Czy stwierdzenie, że smażone ryby są mniej zdrowe niż te gotowane jest prawdziwe?Smażenie każdego rodzaju potraw, niekoniecznie tych przyrządzonych na bazie ryb, jest szkodliwe dla organizmu. Przede wszystkim z racji faktu, ze zawierają olbrzymie ilości tłuszczów, a także są niezwykle ciężkie do strawienia, a ich spożywanie w wieczornych porach jest surowo wzbronione! Jak zatem przygotować rybę aby nie wpływała ona źle na funkcjonowanie naszego organizmu? Specjaliści podkreślają fakt, ze najlepsze są surowe, świeże ryby, jednak mało kto poznał się na smaku sushi, a zatem tego typu specjały pozostają dla nielicznych. Pozostali zatem powinni gotować, najlepiej na parze, a także grillować rybne mięso. Co z tymi zamkniętymi w szczelnych puszkach? Nie można mówić, ze są one niezdrowe, gdyż nie do końca jest to prawdą, jednak z pewnością wielu zaryzykuje stwierdzeniem, że zawierają one o wiele mniej składników odżywczych i witamin niż te przygotowane w domowych warunkach. Podobna sprawa dotyczy wędzonych okazów. One z kolei zawierają w swoim składzie sód i dym, które w dużych ilościach mogą zaszkodzić.