>

Dieta rybna

16Dań z ryb jest cała masa, Jak zatem przyrządzić te, będące popisowymi numerami?Jesteś smakoszem ryb, ale nie wiesz jak zachwycić potrawami z nich? Nie martw się, sprawa jest bardzo prosta! Rybne mięso pasuje do wielu składników i bardzo łatwo można przyrządzić z nich prawdziwą ucztę! Jednym z takich dań jet na przykład sałatka sycylijska. Potrzebujemy sok z cytryny, który mieszamy z białym winem i oliwą z oliwek, a następnie dodajemy sól i pieprz i wszystko razem ubijamy trzepaczką. Potem rozkładamy na półmisku liście sałaty, najlepiej lodowej, na której układamy plastry tuńczyka. Kolejną warstwę stanowi cebula, pomidory i oliwki. Ostatnią zaś jest wcześniej przygotowany sos. Całość wystarczy wstawić na trzydzieści minut do lodówki i gotowe! Nie lubisz sałatek? A może wydaje ci się ona zbyt mało sycąca? Zatem możesz przyrządzić coś innego, a mianowicie – dorsza z bakłażanem. Jak to zrobić? Filety rybne płuczemy i kroimy w kostkę, następnie posypujemy solą, imbirem i odstawiamy na jakiś czas, aby przyprawy mogły właściwie nasycić mięso. Teraz przyszła kolej na smażenie w niewielkiej ilości oleju. Do tak przygotowanej ryby będziemy dodawali bakłażanowy farsz. Zatem kroimy w cienkie plasterki to warzywo, a następnie szklimy na maśle z czosnkiem i papryką. Całość łączymy z rybą, dodajemy groszek konserwowy i dusimy kilka minut z odrobiną wody. Zadowalający efekt murowany! Nie wszystkie gatunki ryb są równie bogate w ważne dla nas substancje, trzeba zatem wybierać te najcenniejsze.Które ryby będą najlepszym składnikiem naszej diety? Czy prawdą jest, że te tłuste to cenne źródło potrzebnych organizmowi kwasów Omega – 3? Tak, to akurat fakt! Ale jak rozpoznać te gatunki? Dużą zawartością tłuszczu w swoim ciele cieszą się takie ryby jak sardynki czy tuńczyk. Mają one aż dwadzieścia pięć procent tłuszczu! Nieco mniejszą ilością cieszą się makrela czy łosoś. Kolejną ciekawostką jest to, że zdrowe ryby żyją w słonych morzach i oceanach. Skąd takie stwierdzenie? Otóż jak się okazuje, zawartość tego minerału w wodzie wcale nie świadczy o dużej jego ilości w mięsie ryb! Oczywiście sól jest niezdrowa i podnosi ciśnienie tętnicze, jednak musimy ją spożywać, a ta zawarta w mięsie rybnym szkodzi o wiele mniej, niż zwykła, kuchenna. Które gatunki mogą pochwalić się zatem słoną naturą? Przede wszystkim śledzie. Ponadto okazuje się, że im głębiej i chłodniej, tym…zdrowiej! Dlaczego? Bowiem głębokie wody to nie tylko mała ilość tlenu, ale także pozytywny aspekt – niewielkie stężenie zanieczyszczeń! A zatem ryby żyjące przy samym dnie zbiorników wodnych powinny wędrować na nasz stół. Które to gatunki? Przede wszystkim te, o nieco egzotycznych nazwach, jak halibut czy sola. Wszyscy odchudzający się skrupulatnie przeliczają wszelkie kalorie. Czy jedząc ryby mogą o tym zapomnieć?Dbałość o utrzymanie właściwej linii to ostatnio nie tylko problem zaprzątający głowy pań, ale i coraz częściej panów! W czasach pogoni za karierą, pieniądzem i spełnieniem zawodowym, które należy połączyć z życiem rodzinnym i wychowaniem dzieci, trudno jednak zadbać o zdrowe odżywianie się. Wszyscy zatem starają się jeść jak najmniej i wystrzegać się fast – foodów. Przede wszystkim ograniczamy jednak spożycie słodyczy i tłuszczów. A zatem skoro ryby zawierają jego duże ilości to powinniśmy się ich wystrzegać? Zdecydowanie nie! Wielu diabetologów poleca nawet niektóre gatunki w diecie odchudzającej! Są to przede wszystkim gatunki słodkowodne. Nie dostarczają one wprawdzie tylu składników odżywczych, ale za to nie musimy skrupulatnie liczyć kalorii jedząc je. Jeśli zaś chodzi o te gatunki, na które należy nieco uważać, to są to dorsz i śledź czy tuńczyk. Sto gram mięsa tych ryb dostarcza naszemu organizmowi około stu pięćdziesięciu kalorii, jednak to i tak zdecydowanie mnij, niż taka sama ilość szynki, ta z kolei zawiera ich aż ponad trzysta!